Sanktuarium dźwięku - premiera w Wielkiej Brytanii

27 maj 2021

Sanktuarium dźwięku - premiera w Wielkiej Brytanii

Phil Wannell i ja jesteśmy kumplami już od jakiegoś czasu, a on sam był silnym zwolennikiem Headfonics przez kilka lat pod swoją poprzednią marką Custom Cables. Czasy się jednak zmieniają i w tym tygodniu Phil i jego ciężko pracujący zespół otworzyli zupełnie nową markę, Audio Sanctuary. Pamiętajcie, że jest to zespół odpowiedzialny za niezwykle udaną wystawę Headroom Audio, która odbywa się co roku w Londynie, więc spodziewam się po nich fajnych rzeczy, a Phil był aż nadto szczęśliwy, że mógł nam o tym wszystkim opowiedzieć w zeszłym tygodniu i czego brytyjscy audiofile mogą się spodziewać.

1. Opowiedz nam trochę o Audio Sanctuary i o co im chodzi?

Audio Sanctuary przekształciło się z firmy Custom Cable, która rozpoczęła działalność w 1985 roku jako firma zajmująca się wyłącznie sprzedażą wysyłkową. Jak sama nazwa wskazuje na początku zajmowaliśmy się sprzedażą wysokiej klasy kabli do domowych systemów audio. W 2009 roku Custom Cable uruchomił stronę internetową, na której łatwiej było zapoznać się z naszym bogatym asortymentem i dokonać zakupu. W ciągu kilku kolejnych lat podjęliśmy decyzję o zainwestowaniu w rynek przenośnych urządzeń audio i na naszej stronie internetowej zamieściliśmy pierwsze urządzenie audio - Colorfly C4. To był początek przyszłości firmy Custom Cable, a obecnie Audio Sanctuary.

2. Dlaczego zmiana z Custom Cable na Audio Sanctuary - zmieniający się rynek?

Wraz z dodaniem Colorfly C4 do naszych zapasów, stało się jasne, że jesteśmy na wygranej pozycji, gdyż sprzedaż zaczęła się rozwijać. Znacząco rozszerzyliśmy naszą ofertę o słuchawki i wiele przenośnych odtwarzaczy, ale w miarę jak stawaliśmy się tym, z czego byliśmy znani, Custom Cable nie pasował do naszej oferty, więc zdecydowaliśmy się na zmianę marki na coś nieco mniej specyficznego.

3. Czy nadal zamierzacie produkować kable pod marką AS?

Pewnie, że tak! Wybraliśmy tę nazwę, ponieważ nadal obejmuje ona stronę audio naszej działalności, tak więc możemy teraz oferować wszystko co jest związane z audio w sposób efektywny. Poprzednia nazwa nieco nas ograniczała, na co wiele osób zwracało nam uwagę przez lata działalności pod nazwą Custom Cable. Teraz możemy się rozwijać i rosnąć, a nie być ograniczani przez naszą nazwę. Mam nadzieję, że jest to mądra decyzja, ale chyba tylko czas pokaże.

4. Prowadzicie również markę Headroom, prawda? Jak to wszystko pasuje do waszego planu na światową dominację?

Światowa dominacja, nie jestem tego pewien :-) Tak, prowadzimy Headroom show dla rynku brytyjskiego, ponieważ brakowało tego na naszym wybrzeżu. Jest tu rynek dla tego typu branży i pomyśleliśmy, że jedynym sposobem na ekspansję na innych konsumentów jest przyciągnięcie szerszej publiczności. inauguracyjny pokaz headroom w styczniu 2015 roku był o wiele, wiele lepszy niż się spodziewaliśmy i mając to na uwadze, rozszerzyliśmy działalność ponownie. Tym razem w październiku odbędzie się kolejny pokaz (headroom @ indulgence), który pozwoli nam dysponować jeszcze większą powierzchnią. Oznacza to, że możemy zmieścić dużo więcej wystawców, że niestety musieliśmy odrzucić w styczniu Headroom ze względu na ograniczenia przestrzenne w miejscu, z którego korzystamy.

5. Przedstaw zespół Phil, kim są główni gracze?

Cóż, ja w pewnym sensie prowadzę stronę internetową i działania AS w mediach społecznościowych. Myślę, że jestem rzecznikiem marki i wiem co nieco o sprzęcie i synergii różnych produktów. Mamy 6 innych członków zespołu, którzy pomagają w prowadzeniu naszego sklepu w Londynie i każdy z nich ma swoją własną specjalizację. David wie wszystko o kinie domowym, Joe wie bardzo dużo o wszystkim. Vernon i Keith znają się na gramofonach, a Amit jest specjalistą od kabli. Mamy również własnego instalatora, Ericka, który jest niesamowity w ustawianiu i działaniu bezbłędnie waszego pięknego sprzętu. To daje nam wielką przewagę, ponieważ możemy całkiem dużo spróbować i pomóc z każdym zapytaniem związanym z dźwiękiem przez nasze 330 dziwnych lat wiedzy i doświadczenia.

6. Jaka jest Twoja opinia na temat brytyjskiego rynku audiofilskiego w porównaniu z innymi rynkami?

Różny, bardzo różny. Myślę, że z pewnością jesteśmy do przodu w grze i powoli doganiamy to, co dzieje się na dalekim wschodzie. Mamy tutaj wielu ludzi, którzy chcą zainwestować w wysokiej jakości urządzenia audio i słuchawki, które nie są tylko wielkich, znanych marek, które można zobaczyć w telewizji. Zauważyliśmy, że ludzie są bardziej niż szczęśliwi, aby dokonać dużej inwestycji w przenośny sprzęt audio.

7. Co jest obecnie modne, jeśli chodzi o zakupy w AS?

Wszystko, co dobrze brzmi :-P A tak na poważnie, ludzie mają wyczulone uszy i tylko dlatego, że w gazecie piszą, że coś jest dobrze wyspecyfikowane, nie oznacza, że spodoba się to Joe Bloggsowi. To chyba część mojej pracy. Lubię słuchać rzeczy, lubię słuchać co działa, a co nie. Wiele razy zdarza się, że możesz sparować świetny odtwarzacz z niesamowicie dobrą parą słuchawek, ale to po prostu nie "działa". Mówiąc "działa" nie mam na myśli włączania, ale po prostu to, żebyś stukał nogami. Sparuj odtwarzacz z inną parą słuchawek i otrzymasz zupełnie inny dźwięk, który nie tylko sprawi, że twoja stopa będzie stukać, ale sprawi, że będziesz chciał więcej :-)

9. Co jest wyjątkowego w AS na rynku brytyjskim?

Myślę, że będę ultra bezczelny i powiem po prostu, skontaktuj się z nami, aby zobaczyć jak pracujemy :-) Nie chcę zdradzać naszego USP. Jedyne co powiem, to że jesteśmy w Londynie i zaledwie 22 minuty od Waterloo. Możemy również mieć duży, bardzo duży wybór produktów dostępnych do demonstracji.

10. Proszę opisać typowego brytyjskiego audiofila? Duży wydawca, majsterkowicz?

Brytyjski audiofil to trudna sprawa i z pewnością zmienił się na przestrzeni lat. Kiedyś byli fanami domowego HiFi, teraz są entuzjastami przenośnych i domowych zestawów słuchawkowych. Niektórzy wydają duże pieniądze, a inni uwielbiają majstrować przy wentylatorach niemal codziennie. To naprawdę bardzo szerokie spektrum w Wielkiej Brytanii i bardzo mi się to podoba. Żaden klient nie jest taki sam i wszyscy mają wyjątkowo różne wymagania.

To portal poświęcony wszystkiemu co związane ze sprzętem audio, dźwiękiem oraz muzyką. Autorem wszystkich artykułów jest Radosław Pasternak - pasjonat muzyki, na co dzień pracownik krakowskiego salonu muzycznego Nautilus.

Aktualności

/ /